mammatilltheodore

Alla inlägg under maj 2016

Av Ida - 31 maj 2016 20:37

Idag har det varit en stressig dag för mig :/ Theodore kunde givetvis inte åka på förskolan när han hostar så mkt :/ så vi löste det att Emil har varit hemma med Theodore på förmiddagen och jag åkte från jobbet kl13. Var mycket jag skulle hinna med förutom mina bokade patienter, skulle boka om alla patienter som skulle komma imorgon och hitta nya tider för dom :/ sen var jag tvungen att boka om 3st ljusbehandlings patienter så att Tuula skulle kunna ta dom imorgon :/ men nu kan jag andas ut och ta det lugnt :)

Theodore hostade inte så mycket ikväll när han la sig :) det var värre igår kväll :) får hoppas att natten blir bättre än natten som varit :) sitter på altan och tar ett glas rosé och andas ut efter dagens stress :)

Av Ida - 31 maj 2016 19:35

För idag blir mostertjej hela 4år :D givetvist har vi varit och firat den frosttokiga Agnes :D mycket bus med kusinerna har det blivit :)

Av Ida - 30 maj 2016 22:01

Idag runt kl12 ringde dom från förskolan att Theodore hostade så mycket så han inte kunde sova :( jag åkte med Emil till happis imorse och han hade åkt iväg med bilen för att fixa något till lastbilen :( så fort han kom tillbaka så åkte vi och hämtade killen som var glad men väldigt övertrött :p Emil var tvungen att fara och jobba igen och glömde ge tutten till mig :p så det blev en rolig handling för mig, den glada Theodore som blev det mycket ledsna Theodore på affären pga att jag köpte en halv melon och inte en hel :p väl hemma så somnade stackarn i min famn på köksgolvet <3

Han har hostat mycket slem ikväll stackarn men peppar peppar inte på 2h :)

Av Ida - 30 maj 2016 10:45

Idag är det måndag och soligt :) hade hellre varit ledig idag och fått vara ute i solen :p

Av Ida - 29 maj 2016 20:35

När vi kom från middagen så tvättade Emil bilen och då kom Peter på besök på sin vad den nu heter ;) testade den och det var skot svårt :p bad Peter ta ett kort på mig men han kunde inte släppa mig för då hade jag ramlat :p så inga bildbevis men jag testat den :p

Efter Emil tvättat bilen så fick Theodore tvätta sin cykel :)

Av Ida - 29 maj 2016 18:45

Idag är det morsdag :) så då har mamma min bjudit alla barnen på middag på hotellet :D tyvärr så kunde Rikard inte vara med :( till förrätt blev det ett glas bubbel och hummersoppa med räkor :) till varmrätt blev det oxfilé som pepparstek med potatisgratäng och rosévin :) till efterrätt var det rockyroads :) Theodore fick mjölkfri hamburgare och sorbet att äta :) alla barnen skötte sig jättebra :) och toppen väder så vi kunde sitta ute på hotell Valhall och äta :D

Av Ida - 29 maj 2016 14:38

Solen skiner idag oxå :) vi håller på att fixa lite smått och gott på gården :)

Av Ida - 28 maj 2016 20:55

Vi började dag med att åka och hämta Robert & Oliver imorse :) sedan åkte vi till kukola för att se på koutsläpp :) det var jätte roligt att se hur glada kossorna blev när dom fick komma ut :)

Theodore & Oliver sprang lilla kosläppet :) man fick ha på sig en mantel som Norris och en käpphäst med Norris huvud på :) sen fick dom en guldmedalj :) blev även att provsitta lite traktorer :p

När vi kom tillbaka till Kalix så åkte vi till Gammelgården för att fira Lucas som fyller 6år idag :) var star wars tema :) blev vattenkrig och fiskedamm där :)

Sen åkte vi till Robert & Oliver för att grilla och äta middag med killarna :)

Oj vilken fantastisk dag vi haft idag :D strålande sol och fått umgås med härliga människor hela dagen lång :)) men nu är vi helt slut på :p

Presentation


Heter ida och bor i övik å är 31år. bor med min sambo Emil å våran son Theodore =)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards